22.11.2011

Debattspalter for ungdom

Utdrag fra to innlegg i Aftenpostens debattspalte for ungdom:

Jeg hadde selvmordstanker. To venninner visste det, men de sa ingenting til noen. En dag jeg hadde det ekstra vanskelig, spurte en veldig observant lærer hva det var. Heldigvis var jeg sterk nok til å fortelle det. Nå går jeg hos en flink psykolog som hjelper meg til å få det bedre. Man kan ikke være psykolog for venninner. Det er viktig å fortelle det til noen voksne som de stoler på.
07.03.07

Jeg ble utsatt for overgrep fra min far. Depresjon og angst har preget livet mitt siden - men de høye psykologregningene må jeg betale selv. Er dette rettferdig?
20.11.08

Bergens Tidende og Adresseavisen har også spalter for ungdom. Kanskje har mange lokalaviser det også; i alle fall har Stjørdalens Blad en ukentlig spalte i papiravisa.

Vet du om flere, så fortell det gjerne i kommentarfeltet. For ungdom kan debattere. Nemlig.
Er bloggen treg?
Les bloggen her i stedet.
SISTE INNLEGG